خاک نشین افلاک گرد

ز منزل کفر تا به دین یک قدم است
وز عالم شک تا یقین یک نفس است
این یک نفس عزیز را خوش میدار
کز حاصل عمر ما همین یک نفس است خیام
**********************************

خدا پرسید میخوری یا میبری؟ ومن گرسنه پاسخ دادم می خورم چه میدانستم آنکه پرسید شیطان بود، وآنچه خوردم سیب .. تنها چیزی که با خود بردم خاطرات زیبای بهشت بود...

آخرین نظرات
  • ۱۹ ارديبهشت ۰۱، ۰۸:۱۴ - صالح
    ممنون
  • ۱۵ مرداد ۹۴، ۰۱:۱۶ - سوین
    .......
نویسندگان

دکترشریعتی

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ب.ظ

دیدگاه امام خامنه ای درباره  شهید دکتر شریعتی

شریعتی توانست نسل جوان را یکجا و دربست به طرف مذهب و ایمان مذهبی بکشاند. این کار را او به طبیعت خود می‌کرد، تصنعی در این کار نداشت، طبیعتاً اینطوری بود، او خودش یک چنین ایمانی داشت، او خودش یک چنین دید روشنی به اسلام داشت و به همین دلیل بود که آنچه از او میتراوید این فکر و این منش را ترویج می‌کرد.بعد از بلوغ شریعتی در عرصه روشنفکری و بر منبر روشنفکری اسلامی بسیار بودند کسانی که معلمان شریعتی بودند، اما کشف نشده بودند، ولی کشف شدند، شریعتی به خود من بارها می‌گفت که من مرید مطهری هستم، مطهری را استاد خودش می‌دانست و ستایشی که او از مطهری می‌کرد، ستایش یک آشنا به شخصیت عظیم و پیچیده و پرقوام مطهری بود، اما مطهری در سایه و یا در پرتو حسن‌ظن و اقبالی که جوان روشن‌بین روشنفکر و نسل تحصیل کرده به اسلام پیدا کرده بود شناخته شد. قبلاً مطهری را همکارها و همدرسها و شاگردهایش فقط می‌شناختند، طلوع مطهری در آفاقی شد که آن افاق را از لحاظ جو کلی، کوششهای شریعتی به وجود آورده بود و یا در آن سهم بسیار بزرگی داشت. البته ارج و ارزش فیلسوف متفکر پرمغزی مثل مطهری در جای خود روشن و واضح است. دیدگاه حضرت ایت الله خامنه ای (مد ظله)

**************************
ای شمع زیبا !

از گفته های شهید دکتر مصطفی چمران در هنگام تشییع پیکر دکتر شریعتی:

ای علی تو جامعه ایران را به لرزه درآوردی،تو تشیع حقیقی را به مردم معرفی نمودی ، تو لذت شهادت را به شیعیان حسین(ع) چشاندی، تو مجسمه جمود و تعصب و سکوت را شکستی،تو خداوندان زر و زور و تزویر را رسوا کردی.

تو ای شمع زیبای من چه خوب سوختی و چه زیبا نور تاباندی و چه باشکوه هستی خود را در قربانگاه عشق فدای حق کردی.

«دکتر مصطفی چمران»

***************
ای مسافر غریب در دیار خویشتن

با تو اشنا شدم با تو در همین مسیر

از کویر سوت و کور تا مرا صدا زدی

دیدمت ولی چه دور دیدمت ولی چه دیر


انسان یک ذات ثابت نیست، تعریف منطقی او بی منطق است،‌
او یک بودن نیست یک شدن است یعنی حرکت و تغییر همیشگی
که همواره در آفریده شدن است.
دکتر علی شریعتی

ای کشور غیب وسوسه ی تو مرا بر روی این زمین آرام نمی گذارد .( شریعتی )

استحمار، گاه تو را به زشتیها وانحرافها دعوت نمیکند ، تو را به زیباییها و حقایق دعوت میکند تا این که تو را از آن حقیقتی که اگر به آن آن بیندیشی خطر ناک و بیدار کننده است ، غافل کند.

ای خدای بزرگ ، تو چه باشی وچه نباشی ،من اکنون سخت به تو نیازمندم .تنها به این نیازمندم که تو باشی . اسلام شناسی/72

تا سحر ای شمع بر بالین من
امشب از بهر خدا بیدار باش
سایه ی غم ناگهان بر دل نشست
رحم کن امشب مرا غمخوار باش

آه ای یاران بفریادم رسید
ورنه مرگ امشب بفریادم رسد
ترسم آن شیرینتر از جانم ز راه
چون به دام مرگ افتادم رسد

گریه و فریاد بس کن شمع من!
بر دل ریشم نمک دیگر مپاش
قصه’ بیتابی دل پیش من
بیش از این دیگر مگو خاموش باش

همدم من مونس من شمع من
جز توام در این جهان غمخوار کو
ون دراین صحرای وحشتزای مرگ
وای بر من وای برمن یار کو؟

وندرین زندان امشب شمع من

دست خواهم شستن از این زندگی
تا که فردا هچو شیران بشکنند
ملتم زنجیرهای بندگی

شریعتی انسانی عالم و عارف و فهیم و فرزانه ، خطیب و متفکر و اندیشمندی متعهد ، مورخی قهار و با ایمان با جهان بینی و ایدوئولوژی مبتنی بر توحید و یکتا پرستی . روشن فکری که به خوبی احساس میکرد درد و دوست می داشت دردمندی را ، او درد انسان داشت و رنج رنجاندن .او فریاد گر یزرگ آزادی ، مدافع راستین دینداری ، متدین و متعهد ، متعهدی استوار ، استادی معظم ، نویسنده ای مکرم ، عالمی علیم ، علیمی حکیم با افق دید وسیع ، ریز بین و تیز هوش .

  • امین ایرانی تبار

نظرات (۳)

  • طاها حاتمی
  • باسلام.اگر مایلید بامن تبادل لینک کنید لطفا مرا در وبلاگتان لینک کنید.سپس مرا در بخش نطرات وبلاگم باخبر کنید تا شما را لینک کنم.ممنون.
    danesh-it.blog.ir

    یادمان باشد فردا حتما،

    ناز گل را بکشیم

    حق به شب بو بدهیم

    و نخندیم دیگر

    به ترکهای دل هر گلدان!

    و به انگشت نخی خواهیم بست،

    تا فراموش نگردد فردا

    زندگی شیرین است!

    زندگی باید کرد.

    سلام دوستان

    آرزو میکنم سلامتیتون برقرار ، دلتون شاد ، غمتون کم ،

    لبتون خندون ، مهر و محبتتون افزون

    قلبتون از یاد خدا لبریز باشه




  • آبجی خانوم
  • سلام بر شما
    چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم باید بپذیریم درخشش شریعتی و مطهری در تاریخ نهضت و انقلاب قابل انکار نیست. شریعتی قله احساس و شور بود و مطهری اوج منطق و استدلال. شور و احساس شریعتی در پس خود آنقدر از شناخت بهره مند هست تا نقطه ضعف های اساسی را بشناسد و برای ویرانی دیوار های کج و سست کافی باشد اما برخی نقص ها نیز دارد . نقص هایی که آنها را جز با منطق استدلال نمی توان رفع کرد و از اینجاست که مطهری وارد می شود . شریعتی با آن شور ادیبانه اش پایه های ظلم را ویران می کند و مطهری با استدلال عالمانه اش آن مدینه فاضله را پایه ریزی می کند. هر چند که دشمن اشتباهی را که در مورد این دو کرد دوباره تکرار نکرد و امسال باهنر ها و مفتح ها و بهشتی ها را خیلی زود از انقلاب گرفت تا هنوز هم کمیت نظام آموزشی و عقیدتی و قضائی مان لنگ بزند ...

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی